Barion Pixel

TAO CSIKUNG - Kapisinszky Judittal

TAO CSIKUNG - Kapisinszky Judittal

Tao Csi kung
A Csi kungot a taoista bölcsek fejlesztették ki az ősi Kínában több mint 4000 évvel ezelőtt. Azóta a hagyományos kínai orvoslás fontos részét képezi, és számos előnnyel jár a fizikai, érzelmi és szellemi jólét szempontjából.
A Csi jelentése „élet energia”, életerő, életlevegő, energia. Minden, ami a testben történik, ennek a titokzatos energiának a visszatükröződése. A gondolataink, érzéseink és fizikai tapasztalataink mind a Csi bennünk lévő megnyilvánulásai. A kung azt jelenti, hogy “dolgozni vele”. Ezért a Csi kung azt jelenti, hogy “az életerő energiával dolgozni”. A Csi kungban az életerő energiával való munka gyakran a stressz elengedésére, az öröm ápolására, valamint a fizikai vitalitás és egészség fokozására összpontosít. A Csi kung alapelveinek alkalmazása azonban határtalanul sokféle módon segíthet abban, hogy a legjobb életet éljük.
A Csi kung előnyei
Miután valaki alapvetően megértette, hogy mi a Csi kung, gyakran szeretné megtudni, hogy milyen előnyei vannak a gyakorlásnak. Itt kezd izgalmassá válni a dolog.
Először is, mivel a Csi kung egy mozgásgyakorlat, számos olyan előnye van, mint más mozgásformáknak. Javítja a vérkeringést, erősíti az izmokat, és növeli a szív- és érrendszeri egészséget. Mivel a Csi kung-gyakorlatoknak nagyon sokféle típusa létezik, mindenki megtalálhatja a fizikai erőnlétének megfelelő gyakorlatokat.
Ha valaki felismeri a túrázás vagy az edzőteremben való edzés fontosságát, akkor nem lehet nehéz számára megérteni a Csi kung értékét, amikor a fizikai fittségről van szó. Másodszor, a Csi kung a gyengéd nyújtó gyakorlatokra összpontosít, amelyek növelhetik a rugalmasságot. Az emberek jógáznak vagy nyújtják a testüket, a Csi kung egy alternatíva, amely a nyújtással és a rugalmassággal kapcsolatos csodálatos előnyöket kínálja. A rugalmasságra való összpontosítás fontos része a mozgásképesség megőrzésének és a sérülések megelőzésének. Ez különösen igaz, ahogy az emberek idősödnek. Harmadszor, a Csi kung a meditáció egy formája. A testmozgáshoz és a nyújtáshoz hasonlóan a legtöbb ember felismeri a meditáció értékét. A Csi kung gyakorlásával könnyen megtapasztalhatjuk a meditáció számos előnyét – amilyen például az elme megnyugtatása, a stressz elengedése és az érzelmi egyensúly ápolása. Más szóval, Csi kung egyesíti a testmozgás, a nyújtás és a meditáció előnyeit! A Csi kungot akkor érted, érzed meg igazán, hogy mit nyújt, ha kipróbálod és gyakorlod. (Forrás: Lee Holden)