Barion Pixel

PILATES torna Kapy Judittal

PILATES torna Kapy Judittal

Josef Pilates nevéhez fűződik a jóga összpontosításának, légzéstechnikájának, gyakorlati filozófiájának és a torna illetve az erőnléti sportoknak az összhangba hozatala. A „Pilates” nem más, mint egy jól átgondolt, átfogó rendszer a fizikai, a szellemi és a lelki erőnlét kondicionálására.
A helyes légzés, a légzés ütemére történő mozgás és a mozgás tudatos felügyelete segítenek az összhang megteremtésében. A gyakorlatok kiegészítik egymást, az egyes testrészeknek külön figyelmet szentelve, szem előtt tartva, hogy minden csak együttesen képes harmóniát alkotni.
E mozgástechnika igen egyszerű és mindenki által elsajátítható.

Milyen eredményekre számíthat az, aki rendszeresen gyakorol?

A rendszeres gyakorlás eredményeként javul az erőnlét, az izmok rugalmasabbá, az ízületek mozgékonyabbá válnak. Fejlődik a mozgáskoordináció, a gerinc hajlékonyabb lesz, megerősödnek a törzsizmok, megszűnik a rossz testtartás. Oldódik a stressz, miközben a rendszeres gyakorlással tartósan is jobbnak, nyugodtabbnak érezhetjük közérzetünket. Csökkenhet, megszűnhet a kínzó hátfájás. Javul a légzés és az általános egészségi állapot. Mindemellett fejlődik a koncentrációs képesség, a fizikai, a szellemi és a pszichés állóképesség.
Pilates alapelvei alapján egy pontosan végrehajtott gyakorlatsor sokkal fontosabb, mint a helytelenül, pontatlanul és sokszor ismételt mozdulat.
A módszer elsajátítása során lényeges, hogy mindig az egyszerű gyakorlatoktól haladunk a nehezebbek, a bonyolultabbak felé. A néhányszor, de helyesen végrehajtott mozgássor az igazán hatékony.
Az órákon hangsúlyos az egész gerinc, a törzsizmok karbantartása, erősítése, lazítása, nyújtása, nem megfeledkezve a végtagokról. Az óravégi lazítás során épülnek be a gyakorlatok hatásai és megpihen, ellazul a fizikai test és az idegrendszer is.