Barion Pixel

A Jóga hatásai

A Jóga hatásai

Régóta érdekel már a jóga, de túlságosan komplex mozgásformának gondolod?
Nem jársz tévúton, bár a jóga nem attól összetett, hogy nehéz, bonyolult, ne lenne elkezdhető már akár a mai napon.
A jóga sokrétűségét a különböző rád gyakorolt hatásaiban tudod megtapasztalni.
Az Indiából származó mozgásforma többezer éves hagyománya a testi és szellemi teljesítőképességünk megőrzésének, fejlesztésének, fizikai és mentális harmóniánk megteremtésének fontos kulcsa lehet. A jóga technikái, eszközei, módszerei életerősen tartják a testet, de a jóga szellemi és lelki tudomány is. Önmagunk fejlesztésének egyik legjobb módszere. A jóga szó szanszkrit eredetű és „igába vonás” a jelentése. Ez kicsit ellentmondásosnak tűnhet, de ha jobban belegondolunk érthetővé válik a test és a belső ellenállásunk megtörése a jóga gyengéd módszereivel.

Hatásai több szinten érhetőek tetten:

  • A fizikai test szintjén

Bár a fizikai testünk létezésünknek csak egyetlen eleme, mégis nagyon fontos. Földi létezésünk során ezt a testet használjuk és vigyáznunk is kell rá. Egészségünk és életerőnk hatással van lelki egészségünkre is. A testgyakorlatok, relaxációs és meditációs technikák sok területen fejtik ki jótékony hatásukat. Javul a csont – és izomrendszer mozgékonysága, ereje. Hajlékonyabb lesz a gerinc, rugalmasabb lesz a test. A gyakorlatok serkentik a vérkeringést, a nyirokkeringést, az energiaáramlást. Javulnak az anyagcsere-folyamatok, csökken a vér koleszterin és cukor szintje. Erősödik az immunrendszer, javul a tüdő munkája. A betegségek megelőzésében felülmúlhatatlan szerepe van.

  • Az elme és az érzelmek szintjén

Elérhetjük, hogy az elménk lecsendesedjen, tisztuljon, kezelni tudjuk az érzelmeinket. A stressz szintünk csökkenjen és az életerőnk, energiánk szintje emelkedjen, kiegyensúlyozottak legyünk. Az ászanák (testhelyzetek) gyakorlása csökkenti a feszültséget, az izgatottságot. A relaxációs és légzőgyakorlatok megerősítik az ászanák hatásait, nyugtatják az elmét és a gondolatokat is szabályozzák. A nyújtásról sokan tudják, hogy stresszoldó hatása van. Egy egyszerű nyújtó gyakorlatnál is észrevehetjük, hogy utána kiegyensúlyozottabbnak érezzük magunkat. A jóga során végzett feladatok átformálják lelki életünket, mivel olyan testhelyzetekkel kell szembenéznünk, melyektől egyébként automatikusan megtorpannánk. 

  • Transzcendentális én megismerése

Az ember megismerheti transzcendentális énjét. A megfelelően végzett jógagyakorlat segít a testen belüli energiaáramlásban. Ezzel fejleszti a spirituális testet. 

A jógát igazából bárki gyakorolhatja, hiszen a jóga hatalmas színpalettáján mindenki megtalálhatja testi és mentális állapotának, életkorának, élethelyzetének megfelelő gyakorlatokat, módszereket, technikákat. A jóga alapjait mindenképpen érdemes jógaoktatóval elsajátítani. Napi 15-30 perces rendszeres gyakorlás és az eredmény nem marad el. A jóga valójában egy életstílus, hogy állok, ülök, mit eszem, iszom, hogy viselkedem, gondolkodom. A cél az lenne, hogy a jógát éljük a mindennapokban. 

 

Jelentkezz be óráinkra! Nézd meg órarendünket!